Vilkår og betingelser

Innhold

FAQs / Ofte stilte spørsmål

Har du spørsmål, kan du lese mer her: Ofte stilte spørsmål

Om selskapet

Selskapets juridiske navn: Seniorshop ApS
Kallenavn: Seniorshop.dk
Selskapsform: ApS
Organisasjonsnummer: 31 37 32 98
Etablert: 2008
Adresse:
Seniorshop
Butikk: Søborg Hovedgade 44, DK-2860 Søborg
Administrasjon og Nettbutikk: Hørkær 32, DK-2730 Herlev
Telefon: 39 43 05 50
E-post: butikk@seniorshop.dk
Offisiell nettadresse: www.seniorshop.dk 

Bestilling

På www.seniorshop.dk kan du bestille varer via vår nettside. Du er også velkommen til å besøke vår butikk. Her kan du ta med varene hjem direkte eller bare bestille dem for levering. Du kan også kontakte oss på telefon 39 43 05 50.

Avtale med Seniorshop inngås på dansk i Danmark.

Betaling 

Alle priser på nettstedet er inklusive alle danske avgifter, inkludert gjeldende moms.

Ved betaling med betalingskort er du alltid sikret mot misbruk. Du har ingen egenandel hvis kortet ditt blir misbrukt i en nettbutikk som benytter SSL (Secure Socket Layer) i betalingssystemet sitt. Dermed er du bedre sikret enn i den fysiske verden, hvor du har en egenandel på 1200 kr. når ditt kort misbrukes ved bruk av pin-koden.

Data du sender i forbindelse med kjøp betalt med betalingskort er kryptert (SSL), og det er kun PBS som kan lese dem. Verken Seniorshop eller andre kan lese dine informasjoner.

Beløpet for varene trekkes først når varene sendes fra Seniorshop. Det vil aldri bli trukket et større beløp enn det du har godkjent ved kjøpet. Vi tar ikke kortgebyr.

I vår nettbutikk kan du betale med følgende betalingsmidler:

Dankort
Danske Euro/Mastercards
Utenlandske Master/EURO card
VISA Electron INGEN BETALINGSGEBYR

Reservasjon av beløp

Betaler du med internasjonalt betalingskort, blir beløpet reservert med det samme. Pengene reserveres på kortet ditt eller konto inntil:

1) Vi trekker beløpet når vi sender varen, eller
2) pengene frigjøres ifølge avtale med din kortutsteder.

Du kan lese mer om reglene for ditt spesifikke kort hos din kortutsteder.

Frakt og levering

Leveringstiden kan være 1-3 dager, men de fleste varer sendes samme dag som bestillingen er gjort, med mindre en lengre leveringstid er oppgitt på den enkelte varen.

Fraktpriser varierer avhengig av varetype, og vil vises i handlekurven når varen er lagt i kurven.

Ordre er fraktfri ved kjøp for mer enn 500 kr., unntatt større møbler. Ved kjøp under 500 kr. er fraktprisen fra 39,95 til 55 kr.

Det er mulighet for å velge mellom levering med Post Nord, GLS eller budbil, samt levering til døren, pakkeshops eller henting. Enkelte alternativer kan være utilgjengelige dersom varens størrelse eller art ikke tillater en bestemt leveringsmetode.

Det er også mulig for gratis henting i vår butikk i Søborg eller på lageret vårt i Herlev.

Angrerett

Som forbruker har du 14 dagers angrerett når du handler hos oss.

Angrefristen utløper 14 dager etter den dagen du mottok varen din. Hvis du har bestilt flere varer i en ordre, men de leveres enkeltvis, løper fristen fra den dagen du mottar den siste varen.

Fristen innebærer at du har 14 dager fra mottakelsen for å gi oss beskjed om at du vil angre kjøpet ditt. Du kan sende en e-post til butik@seniorshop.dk eller benytte standard angreskjema som du finner nederst i salgsbetingelsene.

Du kan ikke angre ved å bare unnlate å motta varen uten samtidig å gi oss beskjed.

Ingen angrerett ved:

Levering av varer som er laget etter dine spesifikasjoner eller har fått et tydelig personlig preg.

Angre en del av kjøpet

Hvis du har kjøpt flere varer fra oss, har du mulighet til å returnere en eller flere varer, selv om de er kjøpt i én ordre.

Vær oppmerksom på at du ikke får tilbake fraktkostnadene hvis du angrer en del av kjøpet ditt.

Retur

Når du har gitt oss beskjed om at du vil angre kjøpet ditt, har du 14 dager til å sende varen tilbake til oss.

Du må selv betale for returfrakten, og du er ansvarlig hvis noe skjer med varen under transporten.

Noen varer kan ikke returneres med vanlig post. Dette gjelder for større møbler.

Utgiftene til retur av disse varene anslås maksimalt å koste: 1.250 kr.

Varen sendes til:

SeniorShop.dk
Hørkær 32
2730 Herlev
Att: Retur
Vi mottar kun pakker som sendes direkte til adressen.

Standard angreskjema

(Dette skjemaet fylles ut og returneres kun hvis angreretten gjøres gjeldende) 

Til:
Seniorshop.dk
Hørkær 32
2730 Herlev
butik@seniorshop.dk

Jeg meddeler herved at jeg ønsker å gjøre angreretten gjeldende i forbindelse med min kjøpsavtale om følgende varer/tjenester:

__________________________________________________________________________________ 

Bestilt den: _______________________________     Mottatt den: _______________________________

Forbrukerens navn: ______________________________________________________________________

Forbrukerens adresse:  ___________________________________________________________________

Forbrukerens underskrift: _________________________________________      Dato: _________________

(kun hvis skjemaets innhold meddeles på papir)

Varens tilstand ved retur

Hvis varen har tapt verdi og det skyldes at du har brukt den på en annen måte enn hva som var nødvendig for å fastslå varens art, egenskaper og måten den fungerer på, kan du kun få en del av kjøpesummen tilbake. Beløpet du kan få tilbake avhenger av varens kommersielle verdi, og i noen tilfeller kan det bety at du kun kan få tilbake fraktkostnadene.

Vi anbefaler at du sender varen tilbake i originalemballasjen.

Hvis originalemballasjen mangler, kan det muligvis medføre en verdiforringelse av varen.

Tilbakebetaling av kjøpesummen

Hvis du angrer kjøpet, får du pengene tilbake. Hvis varen er verdiforringet, trekker vi fra det beløpet du er ansvarlig for.

Vi refunderer alle betalinger mottatt fra deg, inkludert leveringskostnader (dette gjelder dog ikke ekstra leveringskostnader i tilfeller hvor du har valgt en annen leveringsform enn den billigste standardleveringen vi tilbyr), senest 14 dager fra den dagen vi har mottatt din beskjed om at du vil angre avtalen.

Vi tilbakefører pengene med samme betalingsmiddel som du brukte ved kjøpet, med mindre vi har avtalt noe annet.

Vi kan holde tilbake betalingen til vi har mottatt varen, med mindre du sender oss dokumentasjon på at den er returnert.

Reklamasjonsrett

Som forbruker har du 24 måneders reklamasjonsrett i ht. loven.

Dette avhenger selvfølgelig av at reklamasjonen er berettiget. Vi ønsker kun fornøyde kunder og oppfordrer deg til å ta kontakt dersom det er problemer med varene du har kjøpt.

Kjøpsloven gir deg anledning til å klage over feil og mangler ved produktet, som har oppstått innen 24 måneder etter mottak. Det er imidlertid en forutsetning at manglene ikke har oppstått som følge av din feilaktige bruk av produktet eller annen skadevoldende atferd. Hvis reklamasjonen er berettiget betyr det at du kan få varen reparert, byttet, pengene tilbake eller et prisavslag, avhengig av situasjonen.

Du må reklamere innen rimelig tid etter at du har oppdaget mangelen. Hvis du reklamerer innen to måneder etter at feilen er oppdaget, vil reklamasjonen alltid være innenfor fristen.

Når du ønsker å reklamere over et produkt, herunder møbler og større varer, skal de sendes til oss på vår adresse: Seniorshop.dk, Hørkær 32, 2730 Herlev. Varer som returneres med henting hos Post Danmark, regnes ikke som returnert. Varer må returneres til adressen Hørkær 32, 2730 Herlev.

Når du returnerer varen, bør du legge ved ordrenummer eller fakturanummer og gjerne en kopi av fakturaen du har mottatt.

Når du ønsker å reklamere over et produkt, herunder møbler og større varer, bør du først ta kontakt med oss før du sender dem til vår adresse: Seniorshop.dk, Hørkær 32, 2730 Herlev.

Hvis reklamasjonen er berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fraktkostnader. Varen skal alltid sendes tilbake i forsvarlig emballasje. Husk å få en kvittering for forsendelsen, så vi kan refundere fraktkostnadene dine. 

Hvis reklamasjonen din er berettiget, vil vi sende deg en returlapp slik at vi automatisk betaler for returen. 

Varen sendes til:
SeniorShop.dk
Hørkær 32
2730 Herlev

Vi mottar kun pakker som sendes direkte til adressen. Vi henter ikke varer sendt til pakkeshops eller lignende.
Når du returnerer varen, bør du legge ved en detaljert beskrivelse av problemet.

Personvernpolitikk

Vi trenger følgende opplysninger når du handler hos oss:

Navn, adresse, telefonnummer og e-postadresse.

Vi registrerer og videreformidler de personopplysningene som er nødvendige for å kunne levere varen til deg.

Personopplysningene registreres hos Seniorshop ApS og oppbevares i fem år, etter dette slettes opplysningene.

Vi samarbeider også med en rekke andre selskaper som oppbevarer og behandler data. Disse selskapene behandler informasjon kun på våre vegne og kan ikke bruke dem til egne formål.

Vi samarbeider kun med databehandlere i EU eller i land som kan gi dine opplysninger tilstrekkelig beskyttelse.

Den dataansvarlige på seniorshop.dk er Seniorshop ApS

Du har rett til å få vite hvilke opplysninger vi behandler om deg.
Hvis du mener at informasjonen er unøyaktig, har du rett til å få dem korrigert. I noen tilfeller har vi plikt til å slette dine persondata hvis du ber om det. Dette kan for eksempel være hvis daten ikke lenger er nødvendig for formålet de ble samlet inn for. Du kan også kontakte oss hvis du mener dine persondata behandles i strid med lovgivningen. Du kan skrive til oss på: butik@seniorshop.dk

Registrering av ditt besøk på Seniorshop

Når du fyller inn adresseopplysninger, telefon og e-post på Seniorshop.dk, lagrer vi informasjonen til ditt neste besøk slik at du slipper å fylle inn de samme opplysningene neste gang du handler fra samme datamaskin.

Dette kalles en "cookie," og er egentlig et notat vi legger igjen på datamaskinen din, som gjør at vårt nettsted kan gjenkjenne deg neste gang. Dette brukes på nesten alle nettsteder i dag, og du kan alltid gå inn og slette cookies under funksjoner og internettinnstillinger på din nettleser.

Det lages også loggstatistikk på Seniorshop.dk. Denne statistikken brukes til å samle inn informasjon om antall besøkende, hvor de kommer fra, og hvordan de beveger seg rundt på nettstedet, akkurat som i en fysisk butikk hvor man holder øye med hva kundene liker og hvilke varer de ikke synes er så spennende.

Denne informasjonen bruker vi utelukkende internt for å optimalisere butikken og vårt markedsføringsmateriell.

Særlig for YouTube

Vi bruker YouTube til å vise blant annet produktvideoer på siden vår, som har disse spesielle vilkårene:

By using YouTube's API clients, users are agreeing to be bound by the YouTube Terms of Service.

YouTube Servicevilkår

Link til Google privacy policy

Klagerett

Hvis du som forbruker ønsker å klage på ditt kjøp, ta kontakt med butik@seniorshop.dk. Hvis vi ikke lykkes med å finne en løsning, kan du sende en klage til:

Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.

For å kunne klage, må varen eller tjenesten du ønsker å klage på, ha kostet minst 1.110 kr. og maksimalt 100.000 kr. For klager på klær og sko må prisen ha vært minst 720 kr. Det koster et gebyr å få klagen behandlet.

Når du handler på en e-merket nettbutikk, kan du få behandlet din sak gratis - uansett beløpets størrelse. Les mer her.

Har du bosted i et annet EU-land enn Danmark, kan du klage til EU-Kommisjonens klageportal her - http://ec.europa.eu/odr 

Leievilkår for utleie av hjelpemidler

De generelle handelsbetingelsene gjelder, og du kan finne mer informasjon om leie her:

Depositum

Det påløper et depositum på 1000 kr. ved utleie av produkt. Hele beløpet tilbakebetales ved rettidig levering, og såfremt det ikke har skjedd skader på produktet.

Henting

Ved utleie må du selv hente og levere på vårt lager på Hørkær 32, 2730 Herlev. Vi kan ikke tilby levering. Vær oppmerksom på at våre pleiesenger er ferdig montert ved henting og krever spesialtransport.

Reservasjoner er bindende - Bindingstid og oppsigelse                                               

Du er bundet i hele den valgte leieperioden, men du kan alltid si opp etter 5 måneder med 1 måneds varsel til utgangen av en måned.

Hvis varen ikke hentes og din angrerett er utløpt, vil hele beløpet for leieperioden bli fakturert.

Forlengelse av leieperioden

Hvis du vil forlenge leieperioden, bør du kontakte oss per telefon eller e-post for å høre om det er mulig.  

Ved for sen tilbakelevering

Ved for sen leveranse vil leietaker bli fakturert med standard dagstakst per påbegynte dag etter leveringsdatoen. Denne faktureringen stopper når varen leveres.

Varens tilstand

Ved levering er det utleide produktet alltid fullt funksjonelt og rengjort.

Sjekk alltid ved utlevering at produktet er funksjonsdyktig og uten feil eller mangler.

Varen må leveres tilbake i nogenlunde samme tilstand, ellers vil det være tale om en verdiforringelse du er ansvarlig for.

Ved manglende rengjøring ved levering vil leietaker bli belastet med et rengjøringsgebyr tilsvarende våre faktiske kostnader for rengjøringen.

Prisene er inkludert gjeldende moms

Alle vilkår vil fremgå av den inngåtte leieavtalen og utgjør avtalebasis mellom leietaker og utleier. Alle utleide hjelpemidler er utleiers eiendom. Leietaker er til enhver tid erstatningspliktig ved skade eller bortkomst. Det anbefales å sjekke om egen forsikring dekker leide gjenstander.

Angrerett

Som forbruker har du 14 dagers angrerett når du handler hos oss. 

 

Angrefristen utløper 14 dager etter dagen du har hentet varen. 

Fristen innebærer at du har 14 dager fra avtaledagen til å gi oss beskjed om at du vil angre. Du kan sende en e-post til butik@seniorshop.dk eller benytte standard angreskjema som du finner nederst i betingelsene.

Tilbakebetaling

Hvis du angrer kjøpet, får du pengene dine tilbake.

Har du gitt ditt samtykke til at leveringen kan starte, og ønsker du allikevel å angre, må du være oppmerksom på at vi vil kreve en rimelig betaling for den delen av abonnementet som allerede er levert. Denne rimelige betalingen vil bli kalkulert ut fra dagsleie som er 75 kr.

Vi refunderer beløpet til deg uten unødig forsinkelse og senest 14 dager fra dagen vi har mottatt beskjed om at du vil angre. Vi tilbakefører pengene med samme betalingsmiddel som du brukte ved kjøpet, med mindre vi har avtalt noe annet.

Hvis det er noe galt med abonnementet

Hvis du ikke er fornøyd med abonnementet, kan du kontakte oss på butik@seniorshop.dk

Kjøpslovens mangelsregler gjelder ikke for abonnementer.
Hvorvidt du har 2 års reklamasjonsrett etter reglene i kjøpsloven avhenger av hva som skal leveres i henhold til abonnementet:

Levering av varer

Ved levering av varer har du reklamasjonsrett i 24 måneder. Kontakt oss helst før du sender varen.

Hvis din reklamasjon er berettiget, betyr det at du enten kan få varen reparert, byttet, pengene tilbake eller et prisavslag, avhengig av situasjonen.

 

Du må reklamere innen ”rimelig tid” etter at du har oppdaget feilen. Hvis du reklamerer innen to måneder etter at feilen er oppdaget, vil reklamasjonen alltid være i tide. Da leieperioden er begrenset anbefaler vi at du kontakter oss så snart som mulig, og gjerne umiddelbart når du oppdager feilen.