Få svar på de ofte stilte spørsmål

FAQs

Betaling

Hvordan betaler jeg?

Du kan betale med betalingskort eller MobilePay på vår nettside. Det er enklest å betale med MobilePay, siden du ikke trenger å godkjenne med MitID.

Offentlige institusjoner kan betale med EAN.

Merk at du må godkjenne kjøpet ditt med MitID når du bruker betalingskort. Les mer om godkjenning med MitID under 'Hvordan godkjenner jeg med MitID'.

Slik betaler du med MobilePay:

  1. Velg MobilePay som betalingsmåte
  2. Skriv inn telefonnummeret som er koblet til din MobilePay
  3. Åpne MobilePay på mobilen din
  4. Godkjenn kjøpet ved å sveipe til høyre

Slik betaler du med betalingskort:

  1. Velg betalingskort som betalingsmåte
  2. Bekreft betalingen med MitID
  3. Godkjenn med MitID appen eller SMS-kode
  4. Betalingen er fullført

Hvordan godkjenner jeg med MIT-ID eller SMS-kode?

Fra 1. januar 2021 trådte nye EU-regler for sikker betaling i kraft. Det betyr at du enten må godkjenne kjøpet ditt via MitID eller SMS-engangskode når du bruker betalingskort. Denne tofaktor-autentiseringen er laget for å hindre svindlere i å misbruke kortinformasjonen din.

Fra 31. oktober 2022 er NemID helt utfaset og overført til MitID.

Merk: Bruker du MobilePay, trenger du ikke å verifisere med MitID.

Godkjenn med MitID via app eller kodebrikke

Når du skal godkjenne kjøpet ditt med MitID, må du enten ha en MitID app installert på din smarttelefon eller nettbrett – eller ha tilgang til en kodebrikke/kodeleser. Kodebrikken er et alternativ for de som ikke kan bruke MitID-appen. Kodeleseren er beregnet for personer med synshemming.

Du kan laste ned MitID-appen i App Store og Google Play.

Kodebrikken og kodeleseren kan du få ved å kontakte Servicesenteret.

Slik godkjenner du med MitID App:

  1. Betal med kort som vanlig
  2. Åpne MitID-appen (den åpner ikke automatisk)
  3. Logg inn med ditt MitID-bruker-ID og passord.
  4. Godkjenn betalingen
  5. Betalingen er fullført

Slik godkjenner du med MitID Kodebrikke eller kodeleser:

  1. Betal med kort som vanlig
  2. Skriv inn brukernavn og passord
  3. Slå på kodebrikken/-leseren
  4. Skriv inn den 6-sifrede engangskoden som vises på skjermen
  5. Trykk bekreft

Godkjenn med SMS-engangskode

Ønsker du ikke å bruke MitID, kan du godkjenne med en SMS-kode. Dette krever at du først registrerer ditt mobilnummer og et passord til betalingskortet ditt.

Slik registrerer du deg med SMS-kode (må kun gjøres én gang):

  1. Gå til eu/3ds
  2. Klikk på 'Tilmeld mobilnummer og passord til ditt kort'.
  3. Skriv inn kortnummeret ditt (De 16 sifrene på forsiden av ditt Visa/Dankort) og bekreft.
  4. Skriv inn ditt selvvalgte passord og mobilnummer og bekreft
  5. Skriv inn engangskoden du har fått tilsendt på mobiltelefonen. Klikk 'bekreft'.
  6. Fullfør ved å signere samtykkeerklæringen med ditt MitID.

Fremover vil du motta en SMS med en engangskode når du handler i en nettbutikk som bruker sikkerhetsløsningen.

 

Ved MobilePay trenger du IKKE å verifisere med NemID:

Du kan også velge å betale med MobilePay, hvor det allerede er tofaktor-verifisering på kjøpet ditt. Det vil si at du ikke trenger å godkjenne via NemID, da dette ble gjort ved opprettelse.

Kan jeg kjøpe med EAN?

Offentlige institusjoner, f.eks. sykehjem, boligsteder, kommuner og regioner, kan kjøpe via EAN-nummer.

Du kan betale med EAN ved utsjekk, og du trenger ikke å logge inn.

Les mer om kjøp med EAN HER.

Levering

Når får jeg levert varene mine?

Vi har en leveringstid på 1-3 virkedager. Bestiller du før kl. 12 på en virkedag, sendes ordren som regel samme dag.

Møbler som senger og hvilestoler har imidlertid lengre leveringstid. Se det enkelte produkt for spesifikasjoner.

Hva koster levering?

Gratis frakt på bestillinger over 500 kr.

For bestillinger under 500 kr. gjelder følgende fraktpriser:

  • GLS Pakkeshop: 45 kr.
  • GLS levering til adresse: 55 kr.
  • PostNord Pakkeshop: 39,95 kr.
  • PostNord levering til adresse: 49,95 kr.
  • Bring: 40,00 kr.

Merk: Hvilstoler og pleiesenger leveres med fraktselskap og kun til ikke-brofaste øyer. Fraktprisen er 750 kr.

Bor du på en ikke-brofast ø? Kontakt vår kundeservice på 39 43 05 50 eller butikken@seniorshop for å høre om våre andre leveringsalternativer.

Sender dere til utlandet?

Nei, vi sender ikke til utlandet.

Hvis du befinner deg i Sverige, kan du bruke vår svenske nettside Seniorlife.se.

Vi leverer heller ikke til Grønland, Færøyene og Island. Du bes derfor finne produktet på vår nettside og kontakte: https://www.arcticimport.dk/ for å be dem bestille produktet hos oss, så tar de også seg av frakten med mer.

Kan jeg hente bestillingen min på lageret eller i butikken deres?

Ja, du kan velge å hente bestillingen din på vårt lager i Herlev eller i butikken vår i Søborg. Dette koster ingenting. Du velger dette alternativet ved kassen når du skal velge leveringsmetode.

Henting lager:

Hørkær 32
2730 Herlev

Henting butikk:

Søborg Hovedgade 44

2860 Søborg

Retur

Hvordan returnerer jeg en vare?

Les guiden om hvordan du returnerer en vare HER

Hvordan bytter jeg en vare?

Hvis du ønsker å bytte en vare, må du sende den tilbake til oss og legge inn en ny bestilling.

Når får jeg tilbake pengene for en returnert vare?

Du vil få pengene tilbake på kontoen din innen 2-4 virkedager etter at vi har mottatt returpakken din.

Pengene tilbakebetales til betalingskortet som ble brukt ved kjøpet, eller til kontoen knyttet til din MobilePay-app.

Hva gjør jeg hvis jeg mottar en feil eller skadet vare?

Hvis varen er skadet, eller du har mottatt feil produkt, vennligst kontakt vår kundeservice så snart som mulig. De vil hjelpe deg med saken.

Telefon: 39 43 05 50

E-post: butik@seniorshop.dk

Butikken

Hva er butikkens åpningstider og adresse?

Seniorshop har også en fysisk butikk hvor du kan kjøpe våre hjelpemidler.

Adresse:

Søborg Hovedgade 44

2860 Søborg

Åpningstider:

Mandag: 10-18

Tirsdag–fredag: 10-16

Første lørdag i måneden: 10-14

Hvis det blir endringer – for eksempel utvidede åpningstider eller stengt i julen – oppdaterer vi HER.

Hvor er nærmeste busstoppested ved butikken?

Busslinje 6A stopper ved Dyssegårdsvej (Søborg Hovedgade), bare 150 meter fra butikken.

Busslinje 176 stopper ved Dyssegårdsvej (Vangedevej), som ligger cirka 500 meter unna.

Fra både Vangede stasjon og Dyssegård stasjon er det omtrent 1 km å gå til butikken.

Se kart med alle nærliggende holdeplasser her

Du kan også planlegge din egen reise på rejseplanen.dk

Kan man ringe til butikken?

Når du ringer til Seniorshop, får du alltid tak i vår kundeservice, som dekker både butikken i Søborg og nettbutikken.

Du kan derfor ikke ringe direkte til butikken, men kundeservice svarer på alle spørsmål som gjelder butikken (f.eks. om et bestemt produkt er på lager, eller andre spørsmål om våre varer).

Telefonnummeret til kundeservice er: 39 43 05 50. Du kan også sende en e-post til butik@seniorshop.dk

Er dere med i Forbruksforeningen?

Vi er ikke medlem av forbruksforeningen.

Leie av hjelpemiddel

Hvordan leier jeg et hjelpemiddel?

Det er enkelt og rimelig å leie hjelpemidler hos Seniorshop. Du kan leie per dag, uke eller måned.

Et depositum på 1000 kr belastes ved leie av produkt. Hele beløpet refunderes ved rettidig retur, så lenge produktet ikke er skadet.

Merk, du må selv sørge for henting og retur på vårt lager i Herlev.

Du leier på vår nettside HER.

Slik gjør du det:

  1. Oppgi leieperiode
  2. Velg ditt hjelpemiddel
  3. Legg i handlekurven og betal
  4. Du mottar en ordrebekreftelse på e-post
  5. Hent det leide på Hørkær 32 i Herlev.

Henting og retur av det leide

Når leieavtalen er klar, er du selv ansvarlig for å hente hjelpemiddelet ditt på vårt lager i Herlev. Etter leieperioden returneres det samme sted. Kontakt oss hvis du ønsker å forlenge leieperioden.

Adresse: Hørkær 32, 2730 Herlev

Tidspunkt: Mandag-fredag fra 9 – 15.30

Les mer om vilkår og utleie HER.

Fant du ikke det du søkte etter?

Vi er her for å hjelpe! Kontakt oss, så finner vi en løsning.