Innhold
FAQ / Ofte stilte spørsmål
Har du spørsmål? Les mer her: Ofte stilte spørsmål
Om selskapet
Selskapets juridiske navn: Seniorshop ApS
Selskapets kallenavn: Seniorshop.dk
Selskapsform: ApS
Organisasjonsnummer: 31 37 32 98
Etablert: 2008
Adresse:
Seniorshop
Butikk: Søborg Hovedgade 44, DK-2860 Søborg
Administrasjon og WEB-Shop: Hørkær 32, DK-2730 Herlev
Telefon: 39 43 05 50
E-post: butikk@seniorshop.dk
Offisiell nettside: www.seniorshop.dk
Bestilling
På www.seniorshop.dk kan du bestille varer via vår nettside. Du er også velkommen til å besøke vår butikk, hvor du kan ta med varene hjem med det samme eller bestille for levering. Du kan også kontakte oss på telefon 39 43 05 50.
Avtale med Seniorshop inngås på dansk i Danmark.
Betaling
Alle priser på nettstedet er inkludert alle danske avgifter, inkludert gjeldende moms.
Betaler du med betalingskort er du alltid sikret mot misbruk. Du har ingen egenandel hvis kortet ditt blir misbrukt i en nettbutikk som bruker SSL (Secure Socket Layer). Dette gir deg bedre beskyttelse enn i den fysiske verden, hvor du har en egenandel på 1 200 kr. om kortet ditt blir misbrukt med pin-koden.
Dataene du sender i forbindelse med kjøp betalt med betalingskort er kryptert (SSL), og det er kun PBS som kan lese dem. Verken Seniorshop eller andre har mulighet til å lese informasjonen din.
Beløpet for varene trekkes først når varene sendes fra Seniorshop. Det kan aldri trekkes et større beløp enn det du har godkjent ved kjøpet. Vi tar ikke gebyrer for kortbetaling.
I vår nettbutikk kan du betale med følgende betalingsmidler:
Dankort
Danske Euro/Mastercards
Utenlandske Master/EURO-kort
VISA Electron INGEN BETALINGSGEBYR
Reservasjon av beløp
Betaler du med et internasjonalt betalingskort, reserveres beløpet med det samme. Pengene holdes av på kortet ditt eller konto inntil:
1) Vi trekker beløpet når vi sender varen, eller
2) Pengene frigjøres ifølge avtale med kortutsteder.
Du kan lese mer om reglene for ditt spesifikke kort hos din kortutsteder.
Frakt og levering
Leveringstiden kan være 1-3 dager, men de fleste varer blir sendt samme dag som bestillingen er gjort, med mindre en lengre leveringstid er oppgitt på den enkelte vare.
Fraktprisene varierer avhengig av varetype, og vises i handlekurven når varen er lagt i kurven.
Ordre er fraktfrie ved kjøp for over 500 kr. Større møbler unntas. Ved kjøp under 500 kr. er fraktprisen fra 39,95 til 55 kr.
Du kan velge levering med Post Nord, GLS eller speditør, samt levering til døren, pakkeshops eller henting. Enkelte alternativer kan være fjernet hvis varens størrelse eller type ikke tillater en bestemt leveringsmetode.
Det er også mulig å hente gratis i vår butikk i Søborg eller på vårt lager i Herlev.
Angrerett
Som forbruker har du 14 dagers angrerett når du handler hos oss.
Angrefristen utløper 14 dager etter dagen du mottok varen. Hvis du har bestilt flere forskjellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvis, løper fristen fra du mottar den siste varen.
Fristen innebærer at du har 14 dager fra mottak til å gi oss beskjed om at du vil benytte deg av angreretten. Du kan sende en e-post til butik@seniorshop.dk eller bruke standardangreskjemaet som du finner nederst i vilkårene.
Du kan ikke angre kjøpet ved å nekte å motta varen uten å gi oss beskjed.
Ingen angrerett ved:
Levering av varer som er fremstilt etter dine spesifikasjoner eller har fått et tydelig personlig preg
Angre deler av kjøpet
Hvis du har kjøpt flere varer kan du sende én eller flere varer i retur, selv om de er kjøpt i én ordre.
Merk at du ikke får refundert fraktkostnader hvis du angrer deler av kjøpet.
Retur
Når du har gitt beskjed om at du vil angre kjøpet, har du 14 dager til å sende varen tilbake.
Du er ansvarlig for kostnaden ved å returnere pakken, samt ansvarlig for varen hvis den blir skadet under transporten.
Visse varer kan ikke returneres med normal post. Dette gjelder for: Større møbler.
Kostnaden for retur av disse varene er antatt å koste: opptil 1 250 kr.
Varer sendes til:
SeniorShop.dk
Hørkær 32
2730 Herlev
Att: Retur
Vi aksepterer kun pakker som sendes direkte til adressen.
Standard angreskjema
(Dette skjemaet fylles ut og returneres kun hvis angreretten gjøres gjeldende)
Til:
Seniorshop.dk
Hørkær 32
2730 Herlev
butik@seniorshop.dk
Jeg meddeler herved at jeg ønsker å angre kjøpsavtalen på følgende varer/tjenester:
__________________________________________________________________________________
Bestilt den: _______________________________ Mottatt den: _______________________________
Forbrukerens navn: ______________________________________________________________________
Forbrukerens adresse: ___________________________________________________________________
Forbrukerens signatur: _________________________________________ Dato: _________________
(kun hvis skjemaets innhold meddeles på papir)
Varens tilstand ved retur
Hvis varen har tapt seg i verdi fordi den er blitt brukt utover hva som kreves for å fastslå varens art, egenskaper, og funksjon, kan du kun få deler av kjøpesummen tilbake. Erstatningens størrelse avhenger av varens markedsverdi, og i enkelte tilfeller kan det bety at du kun får tilbake fraktkostnadene.
Vi anbefaler at varen returneres i originalemballasjen.
Manglende originalemballasje kan medføre en verdiforringelse av varen.
Tilbakebetaling av kjøpesummen
Hvis du angrer kjøpet, får du pengene tilbake. Hvis varen har tapt verdi, fratrukket vi det beløpet du er ansvarlig for.
Vi refunderer alle betalinger mottatt fra deg, inkludert leveringskostnader (gjelder ikke ekstra leveringskostnader hvis du har valgt en annen leveringsform enn den billigste standardleveringen vi tilbyr), senest 14 dager fra vi mottok beskjed om at du vil angre avtalen.
Vi tilbakefører beløpet med samme betalingsmiddel som du brukte ved kjøpet, med mindre annet er avtalt.
Vi kan holde tilbake betalingen til vi har mottatt varen, med mindre du sender dokumentasjon for returen.
Reklamasjonsrett
Som forbruker har du 24 måneders reklamasjonsrett ifølge loven.
Dette forutsetter selvsagt at reklamasjonen er berettiget. Vi ønsker kun glade og fornøyde kunder, og vi oppfordrer deg til å ta kontakt hvis det oppstår problemer med varene du har kjøpt.
Kjøpslovens reklamasjonsrett betyr at du kan klage over feil og mangler ved produktet som har oppstått innen 24 måneder etter mottakelse av varen. Det er en forutsetning at disse manglene ikke er et resultat av misbruk eller annen skadeforvoldende atferd. Hvis din reklamasjon er berettiget, betyr det at du kan få varen reparert, byttet, pengene tilbake eller et prisavslag, avhengig av situasjonen.
Du må klage innen rimelig tid etter at du har oppdaget mangelen. Hvis du klager innen to måneder etter at feilen ble oppdaget, vil klagen alltid være rettidig.
Når du ønsker å klage på et produkt, inkludert møbler og større varer, skal de sendes til oss på vår adresse: Seniorshop.dk, Hørkær 32, 2730 Herlev. Varer returnert med henting hos Post Danmark regnes ikke som returnert. Varer må returneres med levering på adresse Hørkær 32, 2730 Herlev
Når du returnerer varen, vennligst vedlegg ordrenummer eller fakturanummer og helst en kopi av fakturaen du har mottatt.
Hvis din reklamasjon er berettiget vil vi refundere dine (rimelige) fraktomkostninger. Varen skal alltid returneres i forsvarlig emballasje. Husk også å få en kvittering for forsendelsen, slik at vi kan tilbakebetale dine fraktkostnader.
Hvis reklamasjonen er berettiget, vil vi sende deg en returetikett, slik at vi automatisk dekker kostnaden for retur.
Varer sendes til:
SeniorShop.dk
Hørkær 32
2730 Herlev
Vi aksepterer kun pakker som sendes direkte til adressen. Vi henter ikke varer som sendes til pakkeshops eller lignende.
Når du returnerer varen, vær vennlig å vedlegge en detaljert beskrivelse av problemet.
Personvernregler
Vi trenger følgende opplysninger når du handler hos oss:
Navn, adresse, telefonnummer og e-postadresse.
Vi registrerer og videreformidler personopplysningene som er nødvendige for å kunne levere varen til deg.
Personopplysninger registreres hos Seniorshop ApS og oppbevares i fem år, hvoretter de slettes.
Vi samarbeider med en rekke andre selskaper som oppbevarer og behandler data. Disse selskaper behandler kun opplysninger på våre vegne og kan ikke bruke dem til egne formål.
Vi samarbeider bare med databehandlere i EU eller i land som kan gi dine opplysninger tilstrekkelig beskyttelse.
Den aktuelle ansvarlige for behandling av data på seniorshop.dk er Seniorshop ApS
Du har rett til å få opplyst hvilke opplysninger vi behandler om deg.
Hvis du mener at opplysningene er unøyaktige, har du rett til å få dem rettet. I noen tilfeller har vi plikt til å slette dine persondata, dersom du ber om det. Dette kan for eksempel være tilfellet hvis dine data ikke lenger er nødvendige for formålet de var tiltenkt. Du kan også kontakte oss hvis du synes at dine persondata blir behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til oss på: butik@seniorshop.dk
Registrering av ditt besøk på Seniorshop
Når du skriver inn adresse, telefon og e-post på Seniorshop.dk, lagrer vi informasjonen for ditt neste besøk slik at du ikke trenger å fylle inn samme informasjon neste gang du handler fra samme enhet.
Dette kalles en "cookie" og er i bunn og grunn et notat vi etterlater på din enhet, som gjør at vårt nettsted kan gjenkjenne deg ved neste besøk. Dette er standard på nesten alle nettsider i dag, og du kan alltid slette cookies under funksjoner og internettsikkerhetsinnstillinger i nettleseren din.
Det opprettes også en loggstatistikk på Seniorshop.dk. Denne statistikken brukes for å samle inn informasjon om antall besøkende, hvor de kommer fra, og hvordan de beveger seg gjennom nettstedet, akkurat som man i en fysisk butikk holder øye med hva kundene liker og hvilke varer de ikke er så interessert i.
Informasjonen brukes utelukkende internt for å optimalisere butikken og vårt markedsføringsmateriale.
Særskilt for YouTube
Vi bruker YouTube til å vise produktvideoer på siden vår, som har disse spesielle vilkårene:
By using Youtubes API clients, users are agreeing to be bound by the YouTube Terms of Service.
Link til Googles personvernregler
Klagerett
Hvis du som forbruker ønsker å klage på kjøpet, skal du kontakte butik@seniorshop.dk. Hvis vi ikke finner en løsning, kan du sende klagen til:
Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.
For å klage må varen eller tjenesten ha kostet minst 1 110 kr. og maksimalt 100 000 kr. For klager på klær og sko må prisen ha vært minst 720 kr. Det koster et gebyr å få behandlet klagen.
Når du handler i en e-merket nettbutikk kan du gratis få saken behandlet - uansett beløpets størrelse. Les mer her.
Har du bosted i ett annet EU-land enn Danmark kan du klage til EU-kommisjonens klageportal her - https://commission.europa.eu/index_en
Leievilkår for utleie av hjelpemidler
De alminnelige handelsvilkårene gjelder, og du kan søke mer informasjon om leievilkårene her:
Depositum
Det pålegges et depositum på 1 000 kr. ved leie av produkt. Hele beløpet tilbakebetales ved rettidig levering, og såframt det ikke er skader på produktet.
Henting
Ved utleie må du selv hente og levere på vårt lager på Hørkær 32, 2730 Herlev. Vi kan ikke tilby levering. Vær oppmerksom på at vår pleieseng er montert ved henting og krever spesialtransport.
Reservasjoner er bindende - Bindingstid og oppsigelse
Du er bundet i hele den valgte leieperioden, men kan alltid si opp etter 5 måneder med 1 måneds varsel til utgangen av en måned.
Hvis varen ikke hentes og angreretten er utløpt, vil hele beløpet for leieperioden bli fakturert.
Forlengelse av leieperioden
Hvis du ønsker å forlenge leieperioden, kontakt oss på telefon eller e-post for å undersøke mulighetene.
Ved for sen levering
Ved for sen tilbakelevering vil leier bli fakturert med standard dagstakst pr. påbegynt dag etter avtalt leveringsdato. Faktureringen stopper når varen er levert.
Varens tilstand
Ved utlevering er det leide produktet alltid fullt funksjonelt og rengjort.
Sjekk alltid ved utlevering at produktet er i orden og uten feil eller mangler.
Varen skal leveres tilbake i tilnærmet samme tilstand, da det ellers kan medføre en verdiforringelse som du er ansvarlig for.
Mangler rengjøring ved levering, vil leier bli pålagt et rengjøringsgebyr tilsvarende våre faktiske kostnader for rengjøringen.
Prisene er inkl. gjeldende moms
Alle vilkår vil fremgå av leieavtalen og er grunnlaget for avtalen mellom leietaker og utleier. Alle utleide hjelpemidler er utleiers eiendom. Leietaker er til enhver tid ansvarlig for skade eller tap. Vi anbefaler å sjekke om egen forsikring dekker leide gjenstander.
Angrerett
Som forbruker har du 14 dagers angrerett når du handler hos oss.
Angrefristen utløper 14 dager etter dagen du har hentet varen.
Fristen innebærer at du har 14 dager fra avtaledagen til å gi oss beskjed om at du vil angre. Du kan sende en e-post til butik@seniorshop.dk eller bruke standardangreskjemaet som du finner nederst i betingelsene.
Tilbakebetaling
Hvis du angrer kjøpet, får du pengene tilbake.
Har du gitt samtykke til at leveringen kan starte, og ønsker å angre, skal du være oppmerksom på at vi vil kreve en rimelig betaling for den delen av abonnementet som allerede er levert. Denne rimelige betalingen vil bli beregnet ut fra dagsleie som er 75 kr.
Vi refunderer beløpet til deg uten unødig forsinkelse og senest 14 dager fra vi mottok beskjed om at du vil angre avtalen. Vi tilbakefører pengene med samme betalingsmiddel som du benyttet ved kjøpet, med mindre annet er avtalt.
Hvis det er noe galt med abonnementet
Hvis du ikke er fornøyd med abonnementet kan du kontakte oss på butikk@seniorshop.dk
Kjøpslovens mangelsregler gjelder ikke for abonnementer.
Om du har 2 års reklamasjonsrett etter reglene i kjøpsloven avhenger av hva som skal leveres i henhold til abonnementsavtalen:
Levering av varer
Ved levering av varer har du reklamasjonsrett i 24 måneder. Kontakt oss helst før du sender varen.
Hvis din reklamasjon er berettiget, betyr det at du enten kan få varen reparert, byttet, pengene tilbake eller et prisavslag, avhengig av situasjonen.
Du må klage innen ”rimelig tid” etter at du oppdaget feilen. Hvis du klager innen to måneder etter at feilen ble oppdaget, vil klagen alltid være rettidig. Siden leieperioden er begrenset anbefaler vi at du tar kontakt umiddelbart når du oppdager feilen.